چندنکته طلایی برای کنترل استرس کنکور

1400/3/31

97
0

به گزارش معینی، صدیقه ایل بیگی بیان کرد: یکی از علل این است که داوطلبان نسبت به کنکور باورهای ذهنی متفاوتی دارند به عنوان نمونه در ذهن خویش از آن غول می‌سازند یا آن‌را مرگ و زندگی خویش می‌دانند، حتی ممکن است  تعریف اطرافیان از کنکور سبب تشدید استرس در داوطلب بشود.

ایشان افزود: نخستین کار برای رهایی از این باور این است که داوطلب، کنکور را یک برگ از زندگی تعریف کند که قرار است ورق بخورد ولی تمام برگ‌های زندگی را تشکیل نخواهد داد.

وی گفت: علت دوم استرس داوطلبان کنکور ناشی از باورهای آن‌ها در مورد روش مطالعه می باشد؛ آن‌ها خیال می‌کنند میزان مطالعه‌ای که داشته‌اند به میزان کافی نبوده است.

وی در خصوص نقش والدین در کنترل و پیدایش استرس دانش‌آموزان برای کنکور بیان کرد: پدر و مادرهایی که به هر علتی توقعات بی‌اندازه از فرزندان خویش دارند یا دائم با گوشه و کنایه با آن‌ها حرف می زنند، فشار زیادی به فرزندان خویش وارد می‌کنند، تزریق کردن اضطراب و استرس بر فرزندان نه تنها باعث بهبود رتبه فرزندان‌تان در کنکور نمی‌شود بلکه نتیجه‌ای عکس هم می‌تواند به همراه بیارد.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه، مدیریت زمان، کم‌کردن علائم بدنی، نفس کشیدن شکمی (دیافراگمی)، تن آرامی، ورزش و تغزیه مناسب را  از نکات طلایی در مهار استرس کنکور عنوان کردو افزود: امید است دانش‌آموزان با توجه به نکات ذکر شده بتوانند این مرحله از زندگی خود را با آرامش سپری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید